De kracht van Print (in je funnel)

De kracht van Print (in je funnel)
Al jaren gaat het er natuurlijk over.. gaat het papier niet verdwijnen? Alles is toch al te zien op internet.. en voor het milieu is het ook een stuk beter?? Waar en waar, maar toch ook weer niet helemaal. Je email box stroomt dagelijks vol met allerlei nieuwbrieven en digitale aanbiedingen die je vaak niet eens meer opent. Inderdaad ook je fysieke brievenbus zit soms vol met reclame foldertjes en nog meer onzin. Maar wij zijn nog steeds van mening dat een mooie brochure die je mee naar huis kunt nemen om het nog even op je gemak na te lezen, of een persoonlijke mailing die er top uitziet en gepersonaliseerd is echt wel de aandacht krijgt die het verdient. Het is ook goed te combineren met juist de digitale marketing van je bedrijf (en je kan het zelfs verwerken in je funnel!)
Een funnel? Say what?
(Oké even een kleine tussenstap om hier kort wat over te vertellen)..... Ja misschien heb je er al eens van gehoord.. Een funnel is eigenlijk een soort trechter waarin een bezoek van je website terecht komt (zonder dat hij of zij het zelf doorheeft soms moewhahaha...). Bezoekers komen in een soort proces waardoor ze van bezoeker naar een klant worden omgevormd. Een voorbeeld: een bezoeker komt op je site of ziet je via social media.. en wordt getriggerd om een pdf te downloaden of een webinar te volgen.. en daarna krijgt hij via email een mooie aanbieding voor de aankoop van een cursus of product. Nouja, dit is een dan een hele kleine trechter, maar ze worden steeds specifieker en zelfs gehaaider om er voor te zorgen dat een bezoeker je weer telkens voorbij ziet komen en uiteindelijk overstag gaat om voor jou te kiezen. Wij zijn zelf geen funnel experts, maar weten natuurlijk wel bij wie je moet zijn om dit uit te zoeken. Het is vaak wel iets wat ingezet wordt bij online bedrijven, maar in feite werkt het ook voor fysieke winkels en bedrijven en daarbij is het dus ook mogelijk om print erin te verwerken en zo je funnel nog meer te versterken. Het kan mensen net dat extra vertrouwen geven om voor jouw bedrijf te kiezen, of het is een mooie reminder die ze later nog een keer op de keukentafel tegenkomen. Iets tastbaars wint het dan toch wel van een mailtje in je mailbox. Het kost natuurlijk wel wat meer, dus dat is de afweging.
De druktechnieken zijn daarnaast ook zoveel verbeterd en veranderd. Mooie luxe afwerkingen zoals goudfolie of een hele sjieke matte uitstraling, zoveel verschillende papiersoorten..... Wij worden daar zoo blij van! Levertijden zijn ook echt verbeterd en binnen een paar werkdagen heb je zo je drukwerk in huis.